Novi Sad, 19. februar 2015.
Predstavljanje dmc projekta
Pokrajinska vlada i Regionalna razvojna agencija Bačka, predstavile su danas projekat pod nazivom „Uspostavljanje destinacijske menadžment strukture za područje Dunava i Fruške gore“. Prisutnima su se ovom prilikom obratili direktor Regionalne razvojne agencije Bačka Srđan Vezmar, pokrajinski sekretar za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu Branislav Bugarski, zamenik pokrajinskog sekretara za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova Balint Juhas, direktor Regionalne razvojne agencije Srem Milan Mirić, kao i predstavnici partnera iz Hrvatske - predsednik hrvatske udruge kampista Adriano Palman, direktor IT firme "Infosit" d.o.o. iz Poreča Goran Mrvoš i predsednica udruženja „IstraInspirit“ Manuela Hrvatin. Prisutnima je svoju delatnost predstavio i vlasnik vinarije porodice Kurilić iz Neština Milan Kurilić.
Prva faza projekta u trajanju od 8 meseci podrazumeva osnivanje Destinacijske menadzment kompanije – Dunav. Realizaciju obe faze projekta sufinansiraju Pokrajinski sekretarijat za za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova i Pokrajinski sekretarijat za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu sa ukupno 20 miliona dinara.
Realizacijom ovog projekta stvaraju se preduslovi za uspešno pozicioniranje Fruške gore i reke Dunav na globalnom i domaćem tržištu, putem uspostavljanja Destinacijske menadzment kompanije „DMC Dunav“. Nosilac projekta je Regionalna razvojna agencija Bačka sa devet opština - Bač, Bačka Palanka, Bački Petrovac, Bečej, Beočin, Srbobran, Sremski Karlovci, Žabalj i Titel, a uz učešće Evropskog pokreta u Novom Sadu. Partneri na projektu iz Evropske unije su Kamping udruženja Hrvatske i Udruženje "IstraInspirit".
Direktor Regionale razvojne agencije Bačka Srđan Vezmar istakao je značaj ovog jedinstvenog projekta, koji ima za cilj osnivanje jedine destinacijske kompanije na slivu Dunava u Evropi, koja će uspešnim povezivanjem devet opština kreirati jedinstven turistički proizvod i pružiti kako privrednicima, tako i stanovništvu i posetiocima značajno iskustvo.
- Kada je sam projekat započinjao pre više od godinu i po dana, postavljalo se pitanje da li je moguće povezati devet opština koje se razlikuju u pogledu sprovođenja aktivnosti i postavljanju prioriteta za svoje sugrađane, ali se ispostavilo suprotno. U pogledu iskustava i prikupljanja primera dobre prakse nismo morali da idemo daleko, već smo obilazeći region, prvenstveno Istru, uvideli sličnosti njenog kontinentalnog dela i Vojvodine. Destinacijska menadzment kompanija „DMC Dunav“ je jedinstvena u celoj Evropi i treba da budemo ponosni na to. Cilj projekta je kreiranje događaja i doživljaja, odnosno kreiranje turističke ponude koja će između ostalog ostvarivati profit. Projekat je dokaz kako svi zajedno, udruženi, možemo ostvariti mnogo - rekao je Srđan Vezmar i dodao da je ovo šansa za razvoj malih i srednjih preduzeća koji danas rade u opštinama osnivačima DMC Dunav“. Cilj nam da u okviru projekta jačamo turističke ponude, konkurentnost i promociju Fruške gore i Dunava, rekao je Vezmar.
Prisutnima se ovom prilikom obratio pokrajinski sekretar za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu Branislav Bugarski koji je rekao da je razlog za podršku ovom projektu taj što je postavljen glavni cilj, da u saradnji sa gradovima i opštinama, na svim nivoima vlasti, dođe do promene načina razmišljanja.
- Promena u načinu razmišljanja je ta da javni sektor mora da bude uslužni servis građana, a samim tim i vama, turističkim radnicima, ili onima koji promovišu i plasiraju svoje proizvode, vinarije, restorane ili smeštajne kapacitete. Zbog toga smo podržali ovaj projekat, jer je jedan od malobrojnih gde se devet opština okupilo oko ideje da naprave sistem koji će da doprinese njihovom društveno-ekonomskom razvoju u ovom slučaju koji je orijentisan oko turizma – istakao je sekretar Branislav Bugarski.
Opšti cilj projekta je sprovođenje definisanih prioriteta razvoja turizma u opštinama, koji su predviđeni Akcionim planovima, kroz definisanje jedinstvene turističke destinacije na području Južne Bačke i Severnog Srema uz reku Dunav, Tisu i planinu Frušku goru, kao i sprovođenje aktivnosti podizanja njene konkurentnosti i jačanja pozicije na turističkom tržištu Republike Srbije i regiona kroz implementaciju dugoročnih i srednjoročnih ciljeva i turističkih proizvoda definisanim u Marketing strategiji turizma AP Vojvodine i Akcionim planovima opština.
Regionalna razvojna agencija Bačka sprovodi i radionice koje učesnike upoznaju sa temama poput konkurentske prednosti cene, usluge i kvaliteta, te kako i na koji način dizajnirati proizvod i zajednički nastupiti u oblasti marketinga i strategije promocije destinacije i privrednih subjekata. Cilj održavanja radionica je jačanje turističke ponude, konkurentnosti i promocije cele destinacije, kako na domaćem, tako i na inostranom tržištu.
Opštinu Beočin, koja je jedan od učesnika i partnera u ovom projektu, na konferenciji su predstavljali Milan Šodić, predsednik opštine i Desanka Jovičić, šef Službe za lokalno ekonomski razvoj.
Izvor: http://www.vojvodina.gov.rs/vesti