
Beočin, 24. oktobar 2025.
Opština Beočin među deset odabranih gradova i opština u Srbiji koje započinju proces digitalne transformacije kroz projekat „eUprava za sve“
Predsednica opštine Beočin Biljana Janković prisustvovala je u četvrtak, 23. oktobra, potpisivanju Memoranduma o saradnji između Opštine Beočin i Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu, koji je sa gradonačelnicima i predstavnicima odabranih lokalnih samouprava, u okviru projekta „eUprava za sve“, potpisao direktor Kancelarije za IT i eUpravu, dr Mihailo Jovanović.
Ovaj projekat ima za cilj da lokalnim samoupravama Beočin, Bela Palanka, Čačak, Despotovac, Ćuprija, Kragujevac, Niš, Pirot, Veliko Gradište i Vranje, omogući modernizaciju javnih usluga i olakša građanima pristup elektronskim uslugama administracije.
Na ovogodišnji javni konkurs se prijavilo oko 40 gradova i opština, a deset izabranih ocenjeni su kao najbolji.
„Naš cilj je da se elektronske usluge što više koriste, a da lokalne samouprave predanije nastave sa digitalnom transformacijom. Projekat „eUprava za sve” znači da građani u svojim mestima mogu da završavaju administrativne poslove brzo, jednostavno i transparentno, bez papira i nepotrebnih odlazaka na šalter. Sa 10 lokalnih samouprava ćemo intenzivno raditi na primeni ePisarnice, ePlaćanja i ePečata u klaudu, korišćenju eSandučeta i povećanju broja eGrađana, uz unapređenje infrastrukture za pružanje usluga. Na ovaj način približavamo modernu javnu upravu građanima, štedimo vreme, smanjujemo troškove i podižemo kvalitet života,“ izjavio je direktor Kancelarije za IT i eUpravu, dr Mihailo Jovanović.
Projekat su zajednički pokrenuli Kancelarija za IT i eUpravu, Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) i NALED, sa ciljem da digitalna uprava postane dostupna svima – bez obzira na veličinu i kapacitete lokalne samouprave.
Ministarka državne uprave i lokalne samouprave Snežana Paunović istakla je da je projekat „eUprava za sve“ još jedan važan korak ka tome da digitalna Srbija ne bude privilegija, već pravo svih građana. Kroz ovaj program, deset lokalnih samouprava dobiće stručnu, tehničku i mentorsku podršku za uvođenje savremenih elektronskih usluga, kako bi građanima širom Srbije javne usluge postale brže, jednostavnije i dostupnije.
U okviru programa formiran je Digitalni distrikt, sastavljen od eksperata i mentora, koji će pružati podršku lokalnim samoupravama kako na terenu, tako i „na daljinu“, putem telefona i mejla. Njihov zadatak je da identifikuju potrebe gradova i opština, sprovedu obuke, razviju promotivne materijale i pomognu u uvođenju digitalnih usluga poput eZUP-a, eSandučeta, ePlaćanja, eID-a, ePisarnice, ePotpisa u klaudu i drugih. Kroz Digitalni distrikt, koji je deo Kuće eUprave, građani će moći aktivno da učestvuju u kreiranju digitalnih usluga, testiraju ih i daju povratne informacije.
„Zahvaljujući projektu, odabrane lokalne samouprave ojačaće svoje kapacitete za pružanje e-usluga, unaprediti digitalne veštine i ojačati infrastrukturu, što će im omogućiti efikasnije vođenje administrativnih postupaka u korist građana i privrede. Očekuje se da projekat poveća broj korisnika e-usluga, smanji redove i olakša rad službenika, da omogući efikasnu dostavu akata elektronskim putem i doprinese bržem rešavanju zahteva građana“, navela je Violeta Jovanović, izvršna direktorka NALED-a.
Vršilac dužnosti stalnog predstavnika UNDP-a Fabricio Andreuci istakao je da deset izabranih gradova i opština učešćem u ovoj inicijativi pokazuju spremnost da efikasnije odgovore na potrebe građana i privrede u njihovim lokalnim zajednicama.
„Zajedno sa partnerima, UNDP će podržati ove lokalne samouprave da dizajniraju i pruže elektronske usluge koje su efikasnije, transparentnije i dostupnije svima. Takve usluge pomažu u jačanju poverenja između građana i lokalnih samouprava i čine zajednice snažnijim, otpornijim i inkluzivnijim. Podržavajući gradove i opštine širom Srbije da ojačaju svoje digitalne kapacitete, promovišemo i uravnoteženiji regionalni razvoj zemlje“, istakao je Andreuci.
foto: Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu; www.ite.gov.rs


















